2024. évi hulladékszállítási naptárak és információk matricákról
Felhívjuk figyelmét, hogy ügyek intézéséhez vagy a szerződött fél jelenléte vagy szabályos meghatalmazás, illetve elhunyt ügyfél esetében halotti anyakönyvi kivonat és hagyatéki jegyzőkönyv szükséges.
A meghatalmazás szabad formájú, 2 tanú által hitelesített dokumentum, amin szerepelnie kell legalább a következőknek:
- meghatalmazó neve, anyja neve, születési helye, születési ideje
- meghatalmazott neve, anyja neve, születési helye, születési ideje
- melyik ingatlanról vagy szerződésről van szó
- milyen ügyhöz állították ki a meghatalmazást (lehet általános jellegű, pl. Hulladékszállítással kapcsolatos mindennemű ügyintézéshez.)
- tanúk adatai
- keltezés és saját kezű aláírások
A 2012. évi CLXXXV. törvény ( Hulladéktörvény ) 38. § (1) bekezdésében foglaltak szerint a következő adatokra lehet szükség:
Gazdálkodó szervezet esetén a közhiteles nyilvántartás szerinti neve, székhelyének, telephelyének címe, adószáma, elektronikus kézbesítési címe
Természetes személy esetén családi és utóneve, születési neve, születési helye és ideje, anyja születési családi és utóneve, lakóhelyének, tartózkodási és értesítési helyének címe
Szükséges dokumentumok:
Gazdálkodó szervezet szerződéskötéshez: Cégkivonat, aláírási címpéldány, meghatalmazás
Lakossági szerződéskötéshez: Adásvételi szerződés, birtokbaadási jegyzőkönyv, illetve tulajdoni lap vagy bérleti szerződés bemutatása szükséges
Az igénybevételi kötelezettség keletkezését az Ingatlanhasználó köteles az ingatlan használatára vonatkozó jogosultság megszerzését követő 15napon belül bejelenteni. A bejelentést az új ügyfél vagy a régi és az új ügyfél együttesen teheti meg.
Gyűjtőedény mérete: 80 liter vagy nagyobb.
Az ingatlant egyedül használó természetes személy ingatlanhasználó esetén 60 liter vagy nagyobb, melynek feltétele, hogy az ingatlanhasználó annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül használja, a járási hivatal által kiadott igazolás útján bizonyítsa.
Ingatlan eladásához: Edényazonosító matrica visszahozatala és adásvételi szerződés
Tulajdonosváltozás bejelentése elhalálozás esetén: Halotti anyakönyvi kivonat és hagyatéki tárgyalási jegyzőkönyv vagy tulajdoni lap
Az ügyfél elhalálozása esetén mindaddig, amíg az új ügyfél az ingatlanhasználói státuszát vagy az ingatlan használatának jogszerűségét nem tudja igazolni, az új ügyfél az elhalálozott ügyfél halotti anyakönyvi kivonata másolatának benyújtásával is kezdeményezhati az ügyfélazonosítást.
Edényméret változása: A korábbi edény azonosítására szolgáló matrica visszajuttatása a Területi Szolgáltatóhoz.
Az ingatlant egyedül használó természetes személy ingatlanhasználó esetén 60 liter vagy nagyobb, melynek feltétele, hogy az ingatlanhasználó annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül használja, a járási hivatal által kiadott igazolás útján bizonyítsa.
Szüneteltetés igényléséhez: Edényazonosító matrica visszahozatala
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevétele egyhuzamban legalább 60 napra, de legfeljebb 1 év időtartamra, évközi kérelem esetén a tárgyév december 31. napjáig szüneteltethető:
(a) azon az ingatlanon, amelynek használója azt legalább 60 napot meghaladó időtartamban, megszakítás nélkül nem lakja, nem használja, egyéb módon nem hasznosítja és az ingatlanban más részére sem lakhatást, sem egyéb hasznosítási lehetőséget nem biztosít és emiatt ott hulladék nem keletkezik;
(b) abban az esetben, ha az ingatlant egyedül használó természetes személy önmaga ellátására képtelen, és nappali ellátásáról igazolható módon más helyen gondoskodnak; valamint
(c) az adott ingatlan a haláleset miatt lakatlanná vált.
Szünetelés a szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően kezdeményezhető. A szüneteltetés meghosszabbítására vonatkozó igény a meghosszabbított szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően – a szüneteltetésre vonatkozó igény bejelentésének szabályai szerint – újra kezdeményezhető. Kezdeményezés hiányában a szolgáltatás, a szüneteltetés előtti feltételekkel újraindul.
Szüneteltetés egy számlázási ciklusban egyszer kérhető. A szüneteltetés időtartama alatt a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység részeként biztosított szolgáltatások egyike sem vehető igénybe (pl. lomtalanítás, Zöldhulladék szállítás, elkülönített hulladék szállítás, komposztáló igénylése). Az Ügyfél köteles az ingatlan használaton kívüliségét a szüneteltetési időszak lejártát követő 30 napon belül az ingatlanon elhelyezett víz vagy villamos energia közmű tekintetében kiadott, nulla fogyasztást mutató számla vagy az adott szolgáltató által kiállított, nulla fogyasztást igazoló más dokumentum bemutatásával igazolni a Területi Szolgáltató felé. A Természetes személy/ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Területi Szolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni Amennyiben az edényazonosító matricát nem juttatja vissza a szolgáltatóhoz az ügyfél, a szüneteltetés meghiúsul. A szüneteltetés jelen dokumentumban nem rögzített szabályait a MOHU Általános Szerződési Feltételeinek 4.3. pontja tartalmazza. A szüneteltetés ideje alatt (kéttényezős díj alkalmazása esetén) az Ingatlan tulajdonosát alapdíj fizetési kötelezettség terheli. A Területi Szolgáltató (amennyiben Ő az edény biztosítója) a közszolgálttás szünetelése esetén az edényt nem szállítja vissza, így annak a szolgáltatás újraindításakor az ingatlanhasználónál kell lennie, amelyért az ingatlanhasználó kártérítési felelősséggel tartozik.
Ügyfélszolgálat: Írjon nekünk itt!
Nagykanizsa Ügyfélszolgálat:
8800 Nagykanizsa, Vár u. 5.
Tel.: 06 (93) 537-384
Fax: 06 (93) 537-383
E-mail: ugyfelszolgalat@viridis-pannonia.hu
Nyitvatartási idő:
Hétfő: | 08:00-14:00 |
Kedd: | 08:00-14:00 |
Szerda: | 07:00-19:00 |
Csütörtök: | 08:00-14:00 |
Péntek: | 08:00-14:00 |
Pénztári szolgáltatás szerdai napon csak 15:00 óráig vehető igénybe.
Közületi szerződéskötés minden hétköznap 08:00-14:00 óra között lehetséges.
Szállítás, konténerrendelés:
Tel.: 06 (93) 537-380
E-mail: szallitas@nfv-pannonia.hu
Megközelíthetőség:
Nagyatád Ügyfélszolgálat:
7500 Nagyatád, Szabadság u. 17.
Tel.: 06 (82) 553-655
E-mail: ugyfelszolgalat@viridis-pannonia.hu
Nyitvatartási idő:
Hétfő: | 10:00-18:00 |
Kedd: | 07:30-15:30 |
Szerda: | 07:30-15:30 |
Csütörtök: | 07:30-15:30 |
Péntek: | 07:30-11:00 |
Megközelíthetőség:
Ügyfélpont Letenye:
8868 Letenye, Szabadság tér 7. szám alatt (Család és Gyermekjóléti Központ épületében)
Nyitvatartási idő:
Kedd: | 9:00-11:00 |
Ügyfélpont Csurgó:
8840 Csurgó, 0400/1. hrsz. (Vízműtelep melletti hulladékudvarban)
Nyitvatartási idő:
Péntek: | 12:30-14:30 |